IMAGES | X360, PS3, PC Tuesday, May 3, 2011 | 2:56 PM

Of Orcs And Men unveiled

Of Orcs And Men unveiled

Focus Home Interactive has just announced a new RPG planned for a Spring 2012 release on PC, Xbox 360 and PS. Developed by the creators of Blood Bowl, Cyanide Studio, Of Orcs and Men will offer you, as an elite Orc soldier, to save the Orcs and Goblins from the Humankind persecution. Here are the first images and the press release.

Press release :


Of Orcs and Men is a great role-playing game, jointly developed for Xbox 360, PS3 and PC by Cyanide Studios (Concept and Production) and Spiders (Realization and Development). These first images give an early preview into a brutal world at war, where the Empire of Men’s oppressive threat looms over the territories of the Orcs and the Goblins. Goblins are systematically persecuted and slaughtered, while Orcs not killed in battle are captured and enslaved.

Of Orcs and Men first puts you into the role of an elite Orc soldier from the legendary legion of Bloodjaws, a league of warriors deeply involved in the war opposing the Orcs and Goblins on one side to their persecutors, Humankind. As a veteran warrior who has seen the most brutal of battles, you are appointed by the Orc commander to complete a mission that could change the course of the war: kill the one man responsible for all of this bloodshed, the one who has, for years, exhorted the human masses to loath and fight the green-skinned people: the Emperor himself.

A Goblin will soon join you to aid you in your mission… he is everything the Orc is not. But you find that this works to your advantage as you fight on the battleground and off. Making advantage of their natural traits, they have their own skill trees you will develop. While the Orc focuses on power, reflecting his incredible strength, the Goblin will benefit from darker powers and stealth abilities, making him the perfect assassin.

From the filthy alleys at the foot of the Great Wall, to the depths of the Empire of Men, your two infiltrated heroes will face the greatest dangers through their epic quest. They will commune with the Wizards, fight the assassins and soldiers of the Empire of Men, and oppose the powerful Sisters of Laments.

As the world falls into chaos and you face a cruel and merciless humanity bent on eternal persecution of Orcs and Goblins, your unlikely duo will have one last chance to change the course of History and, hopefully, bringing peace between your peoples.

Of Orcs and Men is scheduled for a Spring 2012 release on Xbox 360, PS3 and PC.

All comments

Commented on 2011-05-03 15:39:38
I like the premise of this game...
Commented on 2011-05-03 17:11:56
Umm... I'm supposed to fight HUMANS as an ORC? wtf is this shit... Graphics looks nice, but with story like that I'm not touching this.
Commented on 2011-05-03 17:20:35 In reply to Logahn
Posted by Logahn
Umm... I'm supposed to fight HUMANS as an ORC? wtf is this shit... Graphics looks nice, but with story like that I'm not touching this.
Why not? Just curious. Looks like it could be fun. Did Orcs do something to your family, were you violated?
Commented on 2011-05-03 17:39:47 In reply to Logahn
Posted by Logahn
Umm... I'm supposed to fight HUMANS as an ORC? wtf is this shit... Graphics looks nice, but with story like that I'm not touching this.
Lol, you sound weird. Almost racist like...
Commented on 2011-05-03 18:06:11 In reply to Dre_realla
I think this is an interesting role reversal personally, a bit like the elves in DA:O where humanity are the buggers trampling on other people. Just like real life I suppose.

If you feel uncomfortable with that perhaps you need to take a deeper look at what happended after slavery and the such became abhorent after being the norm for so long in the western world.

People don't like to admit that they were in the wrong.
Commented on 2011-05-03 20:33:11 In reply to Logahn
Posted by Logahn
Umm... I'm supposed to fight HUMANS as an ORC? wtf is this shit... Graphics looks nice, but with story like that I'm not touching this.
Yea you have issues... Fantasy world racists though haha, I think that might be it... I don't think you can top that level of crazy..
Commented on 2011-05-03 20:39:28
We always see things from the human perspective in these games... I'm interested to see things from a different point of view for a change. and who is to say that the humans necessarily always have to be the good guys in all these fantasy stories...
Commented on 2011-05-03 21:42:13 In reply to Logahn
Posted by Logahn
Umm... I'm supposed to fight HUMANS as an ORC? wtf is this shit... Graphics looks nice, but with story like that I'm not touching this.
Racist. :3 lol.

But yeah, I hope your being sarcastic. Otherwise, your just being silly.

I like the style. I wish devs would stop releasing tiny pictures though...
Commented on 2011-05-03 21:53:01
pretty crappy name, but looks pretty decent.
Commented on 2011-05-04 11:03:04 In reply to Logahn
Posted by Logahn
Umm... I'm supposed to fight HUMANS as an ORC? wtf is this shit... Graphics looks nice, but with story like that I'm not touching this.
Orcs are fucking ownage (recalls playing as his orc shaman nuking in BG...good times)
Commented on 2011-05-04 11:12:03
Looks like the Project Offset engine but probably isn't. Looks very good, at least if that is ingame.

What's up?
  • itaintrite
    itaintrite small but for your average gamer, still a shitload of stuff to play... (2 Hours ago)
  • GriftGFX
    GriftGFX The immediate issue I see: on a new console you have a pretty small back catalog to pick from. (2 Hours ago)
  • GriftGFX
    GriftGFX Yea they want to netflix their back catalog. Didn't someone else try this? I forget. (2 Hours ago)
  • Moonwalker
    Moonwalker So it's mostly for older games. (2 Hours ago)
  • Moonwalker
    Moonwalker Oh hold on...i think i didn;t read that properly, (3 Hours ago)
  • Moonwalker
    Moonwalker I only care about DAI..so that would mean i pay 30 dollar and i get DAI and those sports games? Nah. (3 Hours ago)
  • Moonwalker
    Moonwalker @bleachedsmiles: It has to be man, i know. Sounds waaaaaaay too good to be true. (3 Hours ago)
PreviousNext
  • Game2k
    Game2k Watch all E3 conferences here at Gamersyde. We'll news them 15 min. before they go live. (7 Weeks ago)
  • BlimBlim
    BlimBlim Big update of the game pages, it's now much simpler to find videos and images of a game :) (> 3 Months ago)
  • Driftwood
    Driftwood 4 videos added to our Left Behind Review. Spoiler free obviously. (> 3 Months ago)
  • Driftwood
    Driftwood PC video of the TitanFall beta now up. Incoming X1 footage. (> 3 Months ago)
  • FireWire
    FireWire Good stuff blim! (> 3 Months ago)
  • BlimBlim
    BlimBlim Coming tomorrow, our PS4 videos of Knack, COD Ghost, AC4, Lego Marvel and the demo of Fifa 14! (> 3 Months ago)
  • Game2k
    Game2k SCEJ Press Conference will be live-streamed on Gamersyde on Monday 9th Sept. at 2am EDT. (> 3 Months ago)
PreviousNext
Top stories