VIDEO | X360, PS3, PC Friday, September 21, 2012 | 5:51 PM

TGS: Remember Me and the ComboLab

TGS: Remember Me and the ComboLab

Creative director Jean-Maxime Moris walks us through the combat system of Remember Me and its ComboLab which allows the player to customise combos by combining unlocked fighting move memories.

TGS: ComboLab Walkthrough

All comments

Commented on 2012-09-21 18:52:48
If they polish this game up a bit, i think it could be relatively good. But her animation for instance, is just bad.
Commented on 2012-09-21 19:01:45
Yeah hopefully May is far enough off that they can add polish. Couldn't agree more
Commented on 2012-09-21 19:29:39
The ideas thrown in there are quite innovative but animation needs some SERIOUS work!
Commented on 2012-09-21 19:49:59
Glitch would really be fitting this sound wise lol :-D
Commented on 2012-09-21 20:03:29
Must keep your PMP hand strong
Commented on 2012-09-21 20:05:37
Im really interested in this, combat seems amazing and deep, making your own combos for various purpouses is great.
Commented on 2012-09-21 20:35:52
I like the design, but I see way too many similarities to Mass Effect. Not that it's a bad thing. It's also strange how even though I haven't played it yet, I'm getting a sense of clunky controls and slow response judging by the animations. I think if they can work that part out, this game will be a winner. Batman Arkham perfected this type of fluid battle system. It will be tough to follow.
Commented on 2012-09-21 22:53:07
This create-a-combo reminds me of God Hand, which very few games try to do.
Commented on 2012-09-22 07:21:26
Cautiously optimistic.
Commented on 2012-09-22 10:03:42
I was gonna go "wow, the skin shader in the 6th shot looks amazing!". Then i realized it was a painting...
Commented on 2012-09-22 14:33:25 In reply to Megido
Posted by Megido
I was gonna go "wow, the skin shader in the 6th shot looks amazing!". Then i realized it was a painting...
I don't think it is. It has aliasing and visible facets...
Commented on 2012-09-22 20:29:26 In reply to KORNdog
Posted by KORNdog
I don't think it is. It has aliasing and visible facets...
Kinda looks like a paintover imo, but who knows. It might just be an amazing moment. Cause it looks nowhere near that good in any of the other screens :P
Commented on 2012-09-22 22:33:04
I think it's normal for it to look good at times and really poor at others. Everything about the game feels unfinished
Commented on 2012-09-22 23:29:02
Do these custom made combos give you different move sets, or do they just give you different stat boosts for each successful hit?
Commented on 2012-09-23 08:54:35
I think it's only the boosts, but im okay with that, at least this way you're forced to vary your combos a bit, while simple 1-buttonmashing will get you nowhere. Maybe it'll give you even different movesets but i can't tell for sure at this point.

About the game


What's up?
  • nostradamus
    nostradamus apologised or shown remorse. Dude always had that mightier nerd than thou thing going on, like Notch. Without the racist part (8 minutes ago)
  • nostradamus
    nostradamus @droezelke: the stupid bafoon never showed any bit of guilt or wrong doing. thats why he deverved to fall. not because what he did was taht agravated (debatable) or that it repeated, but he never (9 minutes ago)
  • Tiz
    Tiz @droezelke: I think his actions and reactions are quite telling. That and supposedly all 11 of his mods have walked. (48 minutes ago)
  • droezelke
    droezelke @Moonwalker: Where is the evidence? Is this where we are now? A Facebook post is evidence? (1 Hour ago)
  • Moonwalker
    Moonwalker I found the behavior of posters and mods very childish back when Xbox One was coping with the 720p bullshit. That kinda stuff was gone now. always enjoyed the hype threads or meltdowns with gifs, lol (2 Hours ago)
  • Moonwalker
    Moonwalker @nostradamus: Yeah that's true. You gotta watch what you say because a ban was always right around the corner for the most petty shit. (2 Hours ago)
  • Moonwalker
    Moonwalker @MrWhite: I think he means Bishop if I'm not mistaken. Guy with the Samuel L avatar. (2 Hours ago)
PreviousNext
  • Driftwood
    Driftwood GSY is getting some nice content at 3 pm CEST with our July podcast and some videos of the Deus Ex Mankind Divided preview build. :) (> 3 Months ago)
  • Driftwood
    Driftwood For once we'll be live at 4:30 pm CEST. Blim should not even be tired! (> 3 Months ago)
  • Driftwood
    Driftwood More Quantum Break coverage coming in a few hours, 9:00 a.m CEST. (> 3 Months ago)
  • Driftwood
    Driftwood We'll have a full review up for Firewatch at 7 pm CET. Videos will only be tomorrow though. (> 3 Months ago)
  • Driftwood
    Driftwood Tonight's livestream will be at 9:15 GMT+1, not GMT+2 as first stated. (> 3 Months ago)
  • Driftwood
    Driftwood New GSY Live dedicated this time to Just Cause 3 on Tuesday 9:30 GMT+2 (> 3 Months ago)
  • Driftwood
    Driftwood Join us tomorrow at 10 pm GMT+2 for a new livestream. We'll be playing Rise of the Tomb Raider. (> 3 Months ago)
PreviousNext
Top stories