X360 Friday, September 9, 2005 | 6:19 PM

The Outfit 720p images

The Outfit 720p images

THQ is on fire today, and revealed nine new images of The Outfit, its next-gen Mercenaries-like. Sounds cool, even if there's nothing special by now.


All comments

Commented on 2005-09-09 18:53:14
Interesting how they're going for the realistic look on buildings while the characters look like Army Men. But I guess it's a conscious choice.

Reminds me a bit of Freedom Fighters.
Commented on 2005-09-09 18:58:42 In reply to VibratingDonkey
I think they are going for the World War 2 comic book action hero soldier look, you know the ones that could take out a whole battalion by themselves and then beat the crap out of a Nazi officer with their bare hands! :)
Commented on 2005-09-09 19:04:03
slabs ROFL!
I agree, this ain't the traditional WW2 approach.
But this game looks interesting, I hope Relic keeps up the good work, they make really good games.
Commented on 2005-09-09 19:39:03
Looks amazing. Must buy.
Commented on 2005-09-09 20:25:49
Wow, check out the foliage and the shadows they are casting. Amazing!
Commented on 2005-09-09 20:35:51 In reply to INDIGO
Posted by INDIGO
Wow, check out the foliage and the shadows they are casting. Amazing!
Yeah, but the soldiers shadows (on themselves, in pic#9) are looking like Tetris!
But it´s still a great looking game! Sweet textures! This game should definetly be on my "Wanna buy!"-list
Commented on 2005-09-09 22:35:28
"Reminds me a bit of Freedom Fighters."

Please.. Please don't... Don't mention that game. I'll just get all bitter about Eidos wanting IO to churn out the annual Hitman game instead of making a great follow up to Freedom Fighters.

I loved that damn game.

I like Hitman too, mind, it's just that.. it's not gonna get better until they actually make CHANGES to it.

This game looks like it could be innocent arcadey fun though, I'll be keeping an eye.
Commented on 2005-09-10 00:38:07
looks like toy soldiers! but cool. Never played freedom fighters or mercenaries...or anything like this...
Commented on 2005-09-10 03:41:27
The picture with the tank dropping down with the parachute (pic 5) reminds me a lot of Metal slug, so I will think of this game as a 3D next-gen Metal Slug :D
Commented on 2005-09-10 10:52:58
I saw a video of this one and while the effects are huge, environments are too static. It looks stupid and oldish when you bomb the ground and all you get is a black spot painted to the texture. Next-gen action is about total destruction imo. The same problem can be found in Gears of War; sharper visuals alone do not make next-gen games.
Commented on 2005-09-10 13:35:40 In reply to SimonM7
Posted by Simun
"Reminds me a bit of Freedom Fighters."
This don't remind me of Freedom Fighters (although i also want a sequel)
This reminds me of Mercenaries, that Lucas Arts game, where you do missions and get airdrops that drop vehicle's, ammo, weapons; thats almost the same concept as this game only this is the WW2 version :S

About the game


What's up?
  • Megido
    Megido @nostradamus: Maybe it's good this time? xD (1 Hour ago)
  • nostradamus
    nostradamus knack 2, what a ****** joke. Mark Cerny is a bafoon. (1 Hour ago)
  • Sdarts
    Sdarts Have a good night and you can dream of Kratos making out with Ragnar to combat the lesbianism. :P (1 Hour ago)
  • Sdarts
    Sdarts To be fair, she did show signs that she was past men or at least having them by her side. She wanted to rule alone for a very long time. Though I'm not one to complain about more lesbians. :D (1 Hour ago)
  • Sath
    Sath Anyways im off to sleep, cya (1 Hour ago)
  • Sath
    Sath Well they already did that though, didnt you see their new long as braided fauxhawk styles? haha that is the torch (1 Hour ago)
  • Sath
    Sath Not action per se, but something. There wasent much to the brothers, mostly who is good at fighting and showed whore fucking thats it. And Lagertha is automatically a lesbian now hahaha its just eh (1 Hour ago)
PreviousNext
  • Driftwood
    Driftwood GSY is getting some nice content at 3 pm CEST with our July podcast and some videos of the Deus Ex Mankind Divided preview build. :) (> 3 Months ago)
  • Driftwood
    Driftwood For once we'll be live at 4:30 pm CEST. Blim should not even be tired! (> 3 Months ago)
  • Driftwood
    Driftwood More Quantum Break coverage coming in a few hours, 9:00 a.m CEST. (> 3 Months ago)
  • Driftwood
    Driftwood We'll have a full review up for Firewatch at 7 pm CET. Videos will only be tomorrow though. (> 3 Months ago)
  • Driftwood
    Driftwood Tonight's livestream will be at 9:15 GMT+1, not GMT+2 as first stated. (> 3 Months ago)
  • Driftwood
    Driftwood New GSY Live dedicated this time to Just Cause 3 on Tuesday 9:30 GMT+2 (> 3 Months ago)
  • Driftwood
    Driftwood Join us tomorrow at 10 pm GMT+2 for a new livestream. We'll be playing Rise of the Tomb Raider. (> 3 Months ago)
PreviousNext
Top stories