VIDEO | X360, PS3, PC Friday, December 14, 2012 | 10:00 AM

Wonders of Crysis 3: Episode 1

Wonders of Crysis 3: Episode 1

Here's the first episode of the 7 wonders of Crysis 3 directed by Albert Hughes. The program, a lot of gameplay in a greyish environment.

Episode 1

All comments

Commented on 2012-12-14 11:54:08
Crysis 2 gameplay but more semi-open level, new level.

Good thing I enjoyed Crysis 2 gameplay alot, just not the shitty COD linearity it had.
Anyways, will definitely play this.

PS. Awesome to see nanosuit in space, and yet people at Crytek still havent decided to pull us out of boring earth and take alien ship and fly to their home planet and infiltrate their place, damn them!
Commented on 2012-12-14 11:57:58 In reply to Sath
Posted by Sath
Crysis 2 gameplay but more semi-open level, new level.

Good thing I enjoyed Crysis 2 gameplay alot, just not the shitty COD linearity it had.
Anyways, will definitely play this.

PS. Awesome to see nanosuit in space, and yet idiots at Crytek still havent decided to pull us out of earth and go to their home planet and infiltrate their place, damn them!
But then all you'd be fighting are the crappy squid heads and matrix rip off sentinals...i'm all for getting out of boring old NY city, but i'm not sure a game consisting purely of aliens is the way to do it. Not in regards to crysis anyway.
Commented on 2012-12-14 12:37:04
In their planet there could be a wide variety of alien designs, especially if they do a semi open game like Crysis. If they pull a Far Cry 3 did with wild animals, they could easily do it with Crysis.
Think of Predators movie, dog type of alien, fast nimble hunters, actual predator...skies the limit compared to the bullshit earth and generic soldiers with guns and grenades coming at you.

That, and the fact another planet can mean fantastic beautiful vistas and colors and unique look such as Mass Effect and Halo series.
Commented on 2012-12-14 13:28:36
Opa Rambo style! =)
Commented on 2012-12-14 14:51:04 In reply to Sath
Posted by Sath
Crysis 2 gameplay but more semi-open level, new level.

Good thing I enjoyed Crysis 2 gameplay alot, just not the shitty COD linearity it had.
Anyways, will definitely play this.

PS. Awesome to see nanosuit in space, and yet people at Crytek still havent decided to pull us out of boring earth and take alien ship and fly to their home planet and infiltrate their place, damn them!
i enjoyed Crysis 2 also, and yeah would be good to actually take the fight to there home world :P
Commented on 2012-12-14 19:11:00
Crisis 2 enemy were a fantastic design I thought so I wouldn't mind only fighting them. It's unlikely that's all we'll fight though

I hope this one has more consistency regards to the sandbox and challenge within that so that all choices feel equally balanced. Also please sort out the just too many times that AI runs against walls continuously- there's nothing worse than pulling you out of the experience

Crisis2 was bloody amazing at times but it did have some warts
Commented on 2012-12-14 20:17:59
I think the real wonder about this game is how the guy playing it is ever going to survive later levels with his accuracy and hip shooting lol....jokes aside this game is looking goooooood! puting this one on my radar for sure
Commented on 2012-12-15 09:01:44
The environment and grass.....daaamn. Amazing!
Commented on 2012-12-17 00:42:05
i don't like how the nano suit is now built like a stiff looking, hulking gorilla.
Commented on 2012-12-17 08:26:42 In reply to spacemanjupiter
Posted by spacemanjupiter
i don't like how the nano suit is now built like a stiff looking, hulking gorilla.
Looks like shit I agree, first nanosuit looked fantastic, best armor design in sci fi I seen. Looked like human muscle and those white pieces looked like bones and spine on the back with subtle lights, LOVE it.

Now it looks like Mr Universe muscle with a thong lol

About the game


What's up?
  • Sdarts
    Sdarts PS4 shoots through 50m sold barrier: [url] "That's sold through to consumers - not shipped. Includes PS4 Pro's figures." (57 minutes ago)
  • droezelke
    droezelke @KORNdog: No nuance. Just shit. :-) (2 Hours ago)
  • jmd749
    jmd749 @Moonwalker: I'll wait for the PC release, that will have all those expansion packs included. Hopefully. (3 Hours ago)
  • jmd749
    jmd749 NO FUCKING WAY!!! lol Snoop Dogg did a music for the TV series True Blood called "Oh Sookie" [url] lol this made my day.lol (3 Hours ago)
  • Moonwalker
    Moonwalker Many many future updates coming for FFXV, heh sounds like it wasn't finished at all: [url] (5 Hours ago)
  • KORNdog
    KORNdog Finished dishonored 2. really shit last level and ending. (16 Hours ago)
  • GriftGFX
    GriftGFX Most of us are over the hatred and have moved on to indifference :D (18 Hours ago)
PreviousNext
  • Driftwood
    Driftwood GSY is getting some nice content at 3 pm CEST with our July podcast and some videos of the Deus Ex Mankind Divided preview build. :) (> 3 Months ago)
  • Driftwood
    Driftwood For once we'll be live at 4:30 pm CEST. Blim should not even be tired! (> 3 Months ago)
  • Driftwood
    Driftwood More Quantum Break coverage coming in a few hours, 9:00 a.m CEST. (> 3 Months ago)
  • Driftwood
    Driftwood We'll have a full review up for Firewatch at 7 pm CET. Videos will only be tomorrow though. (> 3 Months ago)
  • Driftwood
    Driftwood Tonight's livestream will be at 9:15 GMT+1, not GMT+2 as first stated. (> 3 Months ago)
  • Driftwood
    Driftwood New GSY Live dedicated this time to Just Cause 3 on Tuesday 9:30 GMT+2 (> 3 Months ago)
  • Driftwood
    Driftwood Join us tomorrow at 10 pm GMT+2 for a new livestream. We'll be playing Rise of the Tomb Raider. (> 3 Months ago)
PreviousNext
Top stories