VIDEO | PC Wednesday, April 23, 2014 | 2:17 PM

Dark Souls II PC gameplay

Dark Souls II PC gameplay

The quite numerous fans of Dark Souls on PC all know who Durante is, since he's the one who produced the now famous patch that made a very poor port into a very acceptable game. He's been able to play Dark Souls II a few weeks ago and made sure it was a good port this time (it is, for the most part), and captured this video that we now host with his blessing.

Durante PC video

All comments

Commented on 2014-04-23 15:42:18
YAY!
Commented on 2014-04-23 17:51:50
lovved demon souls and dark souls on my ps3, dunno if want this on PC or ps heard they have bareboned it :/
Commented on 2014-04-23 21:22:45
You (almost) died!
Commented on 2014-04-23 23:05:04
Runs like crap on PS3 for me, so i think the PC version is probably the best version. Assuming you have an ok PC.

I mean, at times it takes the game several seconds just to open the menu, and the framerate is inconsistent as all f**k. Then again, i think the entire game is a big downgrade from Dark Souls. Quite disappointing in comparison, tbh.
Commented on 2014-04-24 02:35:47 In reply to Megido
Posted by Megido
Runs like crap on PS3 for me, so i think the PC version is probably the best version. Assuming you have an ok PC.

I mean, at times it takes the game several seconds just to open the menu, and the framerate is inconsistent as all f**k. Then again, i think the entire game is a big downgrade from Dark Souls. Quite disappointing in comparison, tbh.
Interesting...its already been proven that both Xbox360 and PS3 run at a locked 30fps and have much smoother improvements as notable by the usual console improvements.

Demons Souls and neither Dark Souls series were never triple A budget type games like Uncharted series or Battlefield...so that "runs like crap on PS3 console" must be in your mind...aka mental conditioning being a PC elitist.

Also the PC version was designed on whats essentially a 2005 technology GPU and even there it does not take full advantage of it...current PC GPUs are...well GPUs since the year 2007 have doubled and tripled the overall RAW GPU power of those old consoles so all you are playing is overkill.

Be thankful for game consoles otherwise you would be stuck playing Quake III engine games. ;)
Commented on 2014-04-24 12:33:31
^ nah, ps3 version runs a lot worse than 360 one, not only that, but the disc ps3 version came with even more issues, compared to digital release.

About the game


What's up?
  • GriftGFX
    GriftGFX Capcom Cup top 8: [url] (1 Hour ago)
  • Tinks
    Tinks Guardians of the Galaxy Vol 2 trailer dropped! [url] (1 Hour ago)
  • Tinks
    Tinks @aphex187: interrogating multiple people in a round is one of the greatest joys in R6 (1 Hour ago)
  • alimokrane
    alimokrane DAAAAAAAMN! That Last of Us Part 2 Trailer. DAMN DAMN DAMN!!!! (2 Hours ago)
  • asdfg
    asdfg @aphex187: C L E A N (3 Hours ago)
  • aphex187
    aphex187 [url] (3 Hours ago)
  • aphex187
    aphex187 This guy on R6 pfft...https://www.y outube.com/watch?v=CVTOJZx0xfo&feature=p VTOJZx0xfo&feature=push-u-sub&attr_tag=hC51Y1ibRt8-6 ush-u-sub&attr_tag=hC51Y1ibRt8-6 C51Y1ibRt8-6 (3 Hours ago)
PreviousNext
  • Driftwood
    Driftwood GSY is getting some nice content at 3 pm CEST with our July podcast and some videos of the Deus Ex Mankind Divided preview build. :) (> 3 Months ago)
  • Driftwood
    Driftwood For once we'll be live at 4:30 pm CEST. Blim should not even be tired! (> 3 Months ago)
  • Driftwood
    Driftwood More Quantum Break coverage coming in a few hours, 9:00 a.m CEST. (> 3 Months ago)
  • Driftwood
    Driftwood We'll have a full review up for Firewatch at 7 pm CET. Videos will only be tomorrow though. (> 3 Months ago)
  • Driftwood
    Driftwood Tonight's livestream will be at 9:15 GMT+1, not GMT+2 as first stated. (> 3 Months ago)
  • Driftwood
    Driftwood New GSY Live dedicated this time to Just Cause 3 on Tuesday 9:30 GMT+2 (> 3 Months ago)
  • Driftwood
    Driftwood Join us tomorrow at 10 pm GMT+2 for a new livestream. We'll be playing Rise of the Tomb Raider. (> 3 Months ago)
PreviousNext
Top stories