VIDEO | X360, PS3, PC, PS4, Xbox One Friday, June 19, 2015 | 5:03 PM

E3: 40 minutes of Metal Gear Solid V

E3: 40 minutes of Metal Gear Solid V

Konami and Kojima Productions keep spoiling us for this E3 with a Metal Gear Solid V: The Phantom Pain video lasting nothing less than 40 minutes! And of course since the image quality is quite amazing, the file size is also quite ridiculous: 8.7 GB. Needless to say this is only available by stream and bittorrent!

E3: Gameplay demo

All comments

Page 1 2 >>
Commented on 2015-06-19 17:08:44
Look at that size...
Have nothing to say
Commented on 2015-06-19 17:11:08
Holy....grail! 8 GB's? Geez...
Commented on 2015-06-19 17:13:16
I remember reading some where that you will be able to turn that soldier marking in the options and you can in Ground Zeros , but after this demo it seems that this is crucial part of the game as several companions have that as passive or active ability. And without marking there is noway to keep any knowledge of surrounding enemies. They could have added something from MGS4 that sound circle around as alternative. But maybe there will be mini-map gadget that you could equip like in MGS3 there where couple of options same as Peace Walker.
Overall looked really impressive the Dog and robot definitely number one companions :)

P.S. Thank you Gamersyde for the video quality. Downloading and seeding ;)
Commented on 2015-06-19 17:13:48
Seriously, you GS guys are UBER!!!!11
Can't thank you enough for this :-D
*both thumbs up*
Commented on 2015-06-19 17:14:32
To Kojima Productions and Gamersyde, thanks so much for this!!!
Already downloading, will finish in a couple of hours. =D
Commented on 2015-06-19 18:11:09
Awesome!!!
Commented on 2015-06-19 18:30:21
Thanks guys. I have previously downloaded some 2gb file from somewhere else, but waited for Gamersyde's superb quality video.

dat file size tho!
Commented on 2015-06-19 18:48:47
Here I goooooooooooooooooo!!!
Thank you SO SO MUCH Gamersyde. This is why we love you :)
Commented on 2015-06-19 19:04:17
That quality! Fuck yeah! Sorry for that word, but it´s ok when I´m saying good things about GSY, right? :-D Video is awesome, thanks.
TBH, I´m still having a good time with MGS Ground Zeroes. Many gamers had problem with it´s gameplay time, but I must say it´s great game. And now it´s for free for PS+ members. Damn! :-)
Commented on 2015-06-19 19:46:53
Very cool. But that torrent speed of 100kb/s :/
Commented on 2015-06-19 19:56:52
Thank you. Thank you so much. This is what I love, very long high quality gameplay videos.
Commented on 2015-06-19 20:04:47
I was excited a bit, but the more i watch the less i want it tbh.
Ground Zeroes gives a good basic idea how the gameplay is in this one, i finished it and i just didnt think its the right genre for me.
Commented on 2015-06-19 20:15:34
God damn. Too bad some publishers don't care about showing their games in a better quality.
Commented on 2015-06-19 20:17:24
this game, omG cannot wait to get and play
Commented on 2015-06-19 21:26:14 In reply to Sath
Posted by Sath
I was excited a bit, but the more i watch the less i want it tbh.
Ground Zeroes gives a good basic idea how the gameplay is in this one, i finished it and i just didnt think its the right genre for me.
Not buying it even for the awesome beard? tsk tsk :P

While i'm not a fan of the series, my mind is blowed how many options you are given to finish the missions.
Commented on 2015-06-19 21:26:18
There are some clever little gameplay mechanics there. That side mission is a side mission that actually rewards you and can be really important on how you can play the game further. Abducting a Russian translator: pretty smart idea from the devs.
But what I didn't like in previous MGS games is still present and will certainly please the fans, but is outdated: the abundance of menu's you have to go through to do 1 simple action e.g. getting in a car prompts a choice menu, or the weird looking animations between transitions, shooting mechanics (isn't he a trained specialist?). They should strip some of the fat imo. I guess what I mean is the impression of fluency is missing.
Still a game I will buy, but not day 1.
Commented on 2015-06-19 21:49:35
Gameplay of Doom Please
Commented on 2015-06-19 21:52:42 In reply to lskmf
Posted by lskmf
Gameplay of Doom Please
Ask bethesda :(
Commented on 2015-06-19 23:36:21 In reply to Zat
the problem wasnt just the gameplay time lol, the area in ground zeroes was too small and too densely populated to be representative of phantom pain. With that said,it didnt even work as a sandbox because they didnt give you enough tools to mix up your approach or make it fun. The game punished you for not remaining stealthy and when combat began it was just a joke because the entire base was alerted which is not how phantom pain functions.
Commented on 2015-06-20 01:51:01
Excellent video chaps and the game will be a day one for me.
Commented on 2015-06-20 02:23:01
I've had my seedbox running this torrent for 7 hours. Enjoy people. Download this amazing video.
Commented on 2015-06-20 02:32:36
Oyeah!
Commented on 2015-06-20 02:43:42
See what I was talking about?

http://www.allgamesbeta.com/2015/06/high-bitrate-v...

Thieves, no credits.I highly doubt they were sent the file by Kojima Prod. I just love the Internet. Some people are just pathetic and incompetent it makes me sick to the stomach. But yeah I know, not our content, blablabla. But still.
Commented on 2015-06-20 10:02:46 In reply to Seth
Posted by Seth
Not buying it even for the awesome beard? tsk tsk :P

While i'm not a fan of the series, my mind is blowed how many options you are given to finish the missions.
Seriously, no i wouldnt lol
I love Big Boss's (triple S? lol) design, he is one of my favorite character designs in gaming but character design alone doesnt determine my decision on paying so much for a game i dont have that much passion for to play.

I played Ground Zeroes, finished all missions+exclusive ones, it was fun the first few days, but then i havent touched it ever since. If i do, i just lose patience of stealth and go all out guns blazing or go 50/50 like rambo or something lol.

Seeing Phantom Pain i dont know, i want to like it since its more open, more variety on what to use and all that, but at its core, its too stealth focused, and i am not a big fan of it. Who knows maybe i will buy it when its cheaper or something, lets just say, never say never. But day 1? nah doesnt feel like one to me, unless i change my mind closer to release and buy it...which wouldnt be the first game to do that to me.
Commented on 2015-06-20 12:53:05
no way man.....i want version without this damn parachutes(
and without "searhmode"
and without......oohhh damn
Page 1 2 >>

About the game


What's up?
  • Megido
    Megido @nostradamus: Maybe it's good this time? xD (1 Hour ago)
  • nostradamus
    nostradamus knack 2, what a ****** joke. Mark Cerny is a bafoon. (1 Hour ago)
  • Sdarts
    Sdarts Have a good night and you can dream of Kratos making out with Ragnar to combat the lesbianism. :P (1 Hour ago)
  • Sdarts
    Sdarts To be fair, she did show signs that she was past men or at least having them by her side. She wanted to rule alone for a very long time. Though I'm not one to complain about more lesbians. :D (1 Hour ago)
  • Sath
    Sath Anyways im off to sleep, cya (1 Hour ago)
  • Sath
    Sath Well they already did that though, didnt you see their new long as braided fauxhawk styles? haha that is the torch (1 Hour ago)
  • Sath
    Sath Not action per se, but something. There wasent much to the brothers, mostly who is good at fighting and showed whore fucking thats it. And Lagertha is automatically a lesbian now hahaha its just eh (1 Hour ago)
PreviousNext
  • Driftwood
    Driftwood GSY is getting some nice content at 3 pm CEST with our July podcast and some videos of the Deus Ex Mankind Divided preview build. :) (> 3 Months ago)
  • Driftwood
    Driftwood For once we'll be live at 4:30 pm CEST. Blim should not even be tired! (> 3 Months ago)
  • Driftwood
    Driftwood More Quantum Break coverage coming in a few hours, 9:00 a.m CEST. (> 3 Months ago)
  • Driftwood
    Driftwood We'll have a full review up for Firewatch at 7 pm CET. Videos will only be tomorrow though. (> 3 Months ago)
  • Driftwood
    Driftwood Tonight's livestream will be at 9:15 GMT+1, not GMT+2 as first stated. (> 3 Months ago)
  • Driftwood
    Driftwood New GSY Live dedicated this time to Just Cause 3 on Tuesday 9:30 GMT+2 (> 3 Months ago)
  • Driftwood
    Driftwood Join us tomorrow at 10 pm GMT+2 for a new livestream. We'll be playing Rise of the Tomb Raider. (> 3 Months ago)
PreviousNext
Top stories