VIDEO | X360, PS3, PC Friday, August 17, 2012 | 4:50 PM

GC: Blacklist E3 video

GC: Blacklist E3 video

As odd as it may seem, Ubisoft finally decided to release the direct feed video of the E3 demo of Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist. To watch it in all its Gamersyde-quality glory, follow me inside.

E3 demo (FR)
E3 demo (EN)

All comments

Page 1 2 >>
Commented on 2012-08-17 17:01:16
nope. don't wanna.
Commented on 2012-08-17 17:33:12
No aiming necessary.

Reminds me of PES and it's auto shoot, pass and tackle default setting.

Is this really what today's kids want from gaming?
Commented on 2012-08-17 17:36:03
They even included the much necessary wall scaling from Uncharted too!
Commented on 2012-08-17 18:34:48
They simply shouldn't advertise it as Splinter Cell anymore.

Hell, they even don't have Michael Ironside anymore. This game couldn't be further away from its roots.
Commented on 2012-08-17 18:40:37 In reply to Anvil
damn he is the best! I agree... Wo'nt feel right
Commented on 2012-08-17 19:14:00
LAAAAAAAAAME!
Commented on 2012-08-17 19:36:01
OH GOD THE HORROR

Me and Splinter Cell had a good run, but it's time to pull the plug on Fisher.
Commented on 2012-08-17 19:43:25
Anyone else get disturbed by the UAV scene? Kinda weird how real it looks...
Commented on 2012-08-17 19:47:53 In reply to Tinks
Posted by Tinks
Anyone else get disturbed by the UAV scene? Kinda weird how real it looks...
Spec Ops The Line had it so effective, where after every bomb drop your face is reflected on the screen. Chills.
Commented on 2012-08-17 20:29:43
as massive fan of SC this game is looking great, cannot wait to play and enjoy it, only down side is the voice change
Commented on 2012-08-17 21:15:56
Looks good to me! I mean, I could complain about how it's "no longer Splinter Cell!" but I'll probably have more fun accepting that it's different and just enjoying it. Makes more sense to me that way.
Commented on 2012-08-17 22:33:13 In reply to digi_matrix
Yeah
Posted by digi_matrix
Spec Ops The Line had it so effective, where after every bomb drop your face is reflected on the screen. Chills.
Yeah, I did that a while ago and it was something really disturbing. White phosphorus..oh man.

As for that abomination on above screens and vid...uhh here it is. Retards generation ownage.
Commented on 2012-08-17 22:55:06
They really should have renamed the game, or at least made some kind of spin off, with a new character. This is just wrong, but I'm afraid that I will still enjoy the game to some extent, even tho it's far from the SC I used to know. :/
Commented on 2012-08-17 23:47:13
It's like all the mediocre parts of Assassin's Creed and Call of Duty put together.
Commented on 2012-08-17 23:49:53 In reply to Ronsauce
Posted by Ronsauce
Looks good to me! I mean, I could complain about how it's "no longer Splinter Cell!" but I'll probably have more fun accepting that it's different and just enjoying it. Makes more sense to me that way.
In a way you're right, but what made Splinter Cell interesting was it's pacing and tone, which seems to be abandoned here.
Commented on 2012-08-18 00:05:42
bland! repetitive, lame, and time to move on.
Commented on 2012-08-18 00:17:49
47 laughs at you, Sam.
Commented on 2012-08-18 00:28:57
Good thinking Sam, Stealth in broad daylight.

SMH.
Commented on 2012-08-18 02:13:30
Sad what they have done to poor Sam.
Commented on 2012-08-18 04:51:58
Hahaha, wow, you guys need a support group or something.
Commented on 2012-08-18 05:37:04
totally dumbed down for the 13 year olds .
the industry will soon realise what a mistake it is
Commented on 2012-08-18 05:53:02 In reply to radsy
Posted by radsy
totally dumbed down for the 13 year olds .
the industry will soon realise what a mistake it is
If the game industry is anything like the movie industry they won't be realizing this mistake anytime soon. Our culture on a hole is being dumded down, it's sad.
Commented on 2012-08-18 06:17:39
Some of you should get over yourselves. We got it, you are all geniuses- if people like something you don't they are morons. Me, I think this game is looking pretty sweet- Old Splinter cell or not... Damn I hate being an idiot...
Commented on 2012-08-18 09:47:56 In reply to radsy
Posted by radsy
totally dumbed down for the 13 year olds .
the industry will soon realise what a mistake it is
what do you expect if nowadays people cry because games like Dark Souls (piece of cake compared to old games in 80s/90s imo) are too difficult, lol...
Commented on 2012-08-18 13:32:49 In reply to Darth82
Posted by radsy
totally dumbed down for the 13 year olds .
the industry will soon realise what a mistake it is
I love how 13 years olds are blamed for games being dumbed down.

I think it's the opposite. 13 year olds have tons of time on there hands to play games. It's the 30-something year old dads who couldn't give a shit and want to blow some time after work on a Wednesday.

Not everyone wants to be a hardcore gamer. Just like not everyone movie goer wants to watch a foreign art film on a Saturday night.
Posted by Darth82
what do you expect if nowadays people cry because games like Dark Souls (piece of cake compared to old games in 80s/90s imo) are too difficult, lol...
ugh, I can't stand this "I think I am superior because I play hard games" attitude.

It's hilarious how people act like a games difficulty or skill is a measure of the players intellectual competence or social status.
Page 1 2 >>

About the game


What's up?
  • Megido
    Megido But in a game like this, where 60 fpa isnt essential, id rather have it look great and run at 30. But thats just me. (2 Hours ago)
  • Megido
    Megido @droezelke: Depends on what hardware you have, no? I have a computer thats 2 years old, and i can still almost max a game out with above 30. Thats fine by me. Couls lower the wettings to get 60 easy. (2 Hours ago)
  • droezelke
    droezelke @Megido: I don't want to sound elitist, but 30fps on PC is not fine. (2 Hours ago)
  • Megido
    Megido also if the nvudia hair crap bogs your fpa down, just turn it off, its barwly noticeable anyway :P (2 Hours ago)
  • Megido
    Megido @cma112087: i can play it fine, well anove 30 fps with most settings on higj, and some on ultra, no fix required. Gtx 780 was a good buy :) (3 Hours ago)
  • droezelke
    droezelke @cma112087: Where is the Witcher 3 news? Do you have a link? (3 Hours ago)
  • Megido
    Megido After trying heroes of the storm im directly sceptical towards blizzard. But hey, who knows. (3 Hours ago)
PreviousNext
  • Driftwood
    Driftwood Turns out there was a mix up with the time for the live (different time zones). We'll be live with Andy tomorrow at 9 p.m. CET, most probably on PS4 this time. (2 Weeks ago)
  • Driftwood
    Driftwood Live cancelled, see news article for "info". (2 Weeks ago)
  • Driftwood
    Driftwood Andy Tudor is a bit late so we'll have to wait a bit more. Sorry for the delay. (2 Weeks ago)
  • Driftwood
    Driftwood We'll be trying to play DiRT Rally live tonight at 9:45 CET. (3 Weeks ago)
  • Driftwood
    Driftwood In just a few hours, at 3:00 CET, Bloodborne will get the Gamersyde treatment. (8 Weeks ago)
  • Driftwood
    Driftwood Harold live tomorrow evening, with Loris Malek and Olivier Derivière, only on Gamersyde. (> 3 Months ago)
  • Driftwood
    Driftwood Be there "tomorrow" morning at 8:01 am CET for our verdict on Sunset Overdrive and our direct feed videos. (> 3 Months ago)
PreviousNext
Top stories