X360 Sunday, September 24, 2006 | 7:29 AM

TGS06: Gundam gameplay

TGS06: Gundam gameplay

The Xbox 360 will also have the "chance" to get a Gundam licensed title. The latest Famitsu scans were showing some great graphical evolution since the unveiling of that game, but the version runnning on the showfloor was nothing short of terrible. I'll let you judge by yourself with this video.


TGS06: Showfloor gameplay
Download: AVI

All comments

Page 1 2 >>
Commented on 2006-09-24 08:13:58
This looks like someone's student project

I would think using a gundam to bazooka someone, would instanty kill them, but I guess not.

Graphics gameplay everything, worst 360 game I have seen.

Makes Full Auto look genius.
Commented on 2006-09-24 08:15:31
God its so bad and I had hope this would be a good gundam game...too bad.
Commented on 2006-09-24 08:23:00
Its early development
Commented on 2006-09-24 08:36:06
WTF? I had hope for this game.....I might pick up when it's $30 or something.....
Commented on 2006-09-24 08:48:44
Man, this looks worse than the PS3's Gundam game. And it was looking great from the scans.
Commented on 2006-09-24 08:52:23
OMG what a joke...
Commented on 2006-09-24 09:03:02
lmao a hyper bazooka at point blank to kill 3 infantries... looks so bad
Commented on 2006-09-24 09:25:29
Guys chill out!!! The game isn't even about to be released and you guys are complaining. It is an early build, and those are the graphics just to show how it will be. Thats not even the whole game because they didn't show the first person mode.
Commented on 2006-09-24 09:37:12
I'll just this game when it's going to be released. I won't lose hope just because of some early build video.
Commented on 2006-09-24 10:09:40
What??? these are not the graphics shown in Famitsu. Did Famitsu just lied to all of us?
Commented on 2006-09-24 11:02:25
Whoever was playing was terrible, they couldn't hit crap. Only excuse would be if hit detection was off. Is it?
Commented on 2006-09-24 11:24:57 In reply to godhandiscen
Posted by godhandiscen
What??? these are not the graphics shown in Famitsu. Did Famitsu just lied to all of us?
Yeah, Famitsu lies...

Damn I actually was looking forward to check this game out... I feel betrayed.
I doubt the game will improve much from now till its December release...
Commented on 2006-09-24 11:27:23
when will Blimblim,Snooper and Manager post their TGS impression like they did on the ps3 board?
Commented on 2006-09-24 12:02:13 In reply to Leingod
Posted by Leingod
Yeah, Famitsu lies...
YEA !! because Famitsu got their colouring pens out and draw some fake pics last month.. *rolls eyes*

Come on guys it's obvious this build is old.
Commented on 2006-09-24 12:44:28
Two very obvious problems (aside from the frame rate)....

1. Fixed camera movement. It needs to be more dynamic like GRAW to give the impression of movement instead of floating.

2. Shaders being nullified by shadows. Saint's Row has a similar problem where the normal maps on models don't work unless a light source is on the character, where it should be the case that the normals are reduced to a low setting instead of turned off entirely.
Commented on 2006-09-24 12:44:52
×:Mobile Ops: Target in Sight
○:Mobile Ops: The One Year War
Commented on 2006-09-24 12:58:13
O...MY....GOD.. Why would they even show that? What's the point? They must be retarded.. that's the only explaination. Early build or not.. retarded.
Commented on 2006-09-24 13:06:08
lol thats hilarious, theres no reason to take such an early build to a public show, sony probably paid them too show it.
Commented on 2006-09-24 13:56:04 In reply to acm2000
Posted by acm2000
lol thats hilarious, theres no reason to take such an early build to a public show, sony probably paid them too show it.
Wouldn't suprise me if thats true lol
Commented on 2006-09-24 14:12:49
hahahahaha
Commented on 2006-09-24 17:33:25
This might make yall feel better http://www.youtube.com/watch?v=cjFBaqt1O-c
Commented on 2006-09-24 21:12:57
What percent completion is this game?
Commented on 2006-09-24 21:32:24 In reply to spydaweb
Posted by spydaweb
What percent completion is this game?
0.5%
Commented on 2006-09-24 21:39:59 In reply to Dudizzle
Posted by Dudizzle
This might make yall feel better http://www.youtube.com/watch?v=cjFBaqt1O-c
That looks a hell of a lot more interesting at least.
Commented on 2006-09-24 22:16:58
That's next-gen. LOL
Page 1 2 >>

About the game


What's up?
  • aphex187
    aphex187 @Melmoth ;) Current status (Moonwalker might like this ) [url] (1 Hour ago)
  • KORNdog
    KORNdog @Melmoth: that is one impressive engine. Didn't it also run until dawn, and soon a massive open world game. (2 Hours ago)
  • Sdarts
    Sdarts The only bad thing is that now I'm dying to play Crash Bandicoot. I didn't notice the sounds the first time, but from the second onwards they hit me so hard with nostalgia. Those are great games. (3 Hours ago)
  • Sdarts
    Sdarts Just watched PSX 2016 for the 4th time, reactions from the Easy Allies and Kinda Funny guys. It was such an unbelievably amazing show that just gets better after each rewatching. Congrats to Sony! (3 Hours ago)
  • amerakindesi
    amerakindesi @spacemanjupiter: haha I've accidentally done that too. sucks. (3 Hours ago)
  • spacemanjupiter
    spacemanjupiter uh how do i reset the stupid age restriction on videos? clearig cache/cookies didn't help and neither did relogging (3 Hours ago)
  • Melmoth
    Melmoth all he's been through. (3 Hours ago)
PreviousNext
  • Driftwood
    Driftwood GSY is getting some nice content at 3 pm CEST with our July podcast and some videos of the Deus Ex Mankind Divided preview build. :) (> 3 Months ago)
  • Driftwood
    Driftwood For once we'll be live at 4:30 pm CEST. Blim should not even be tired! (> 3 Months ago)
  • Driftwood
    Driftwood More Quantum Break coverage coming in a few hours, 9:00 a.m CEST. (> 3 Months ago)
  • Driftwood
    Driftwood We'll have a full review up for Firewatch at 7 pm CET. Videos will only be tomorrow though. (> 3 Months ago)
  • Driftwood
    Driftwood Tonight's livestream will be at 9:15 GMT+1, not GMT+2 as first stated. (> 3 Months ago)
  • Driftwood
    Driftwood New GSY Live dedicated this time to Just Cause 3 on Tuesday 9:30 GMT+2 (> 3 Months ago)
  • Driftwood
    Driftwood Join us tomorrow at 10 pm GMT+2 for a new livestream. We'll be playing Rise of the Tomb Raider. (> 3 Months ago)
PreviousNext
Top stories