reneyvane @TheDud: ..tout est pensé pour les console (QTE/Niveau en couloir/Impossible de revenir dans des lieux...). Même au clavier/souris, tu multiplies les roulades car la caméra coller au dos héros = pad. (il y a 1 Jour)
reneyvane @TheDud: Oui, TW2 est sorti d'abord sur pc et était évidemment techniquement > xbox360 mais alors que le 1ier jeu exclusif au pc était pensé clavier/souris, TW2 à été développé avant tout pour le pad. (il y a 1 Jour)
TheDud @reneyvane: Non TW2 etait lead PC et sorti bien avant la version console. C'est d'ailleurs l'un des jeux (avec BF3) à m'avoir fait monter un PC gamer à l'époque (il y a 2 Jours)
TheDud est même supérieur en tout point (et pourtant j'aime profondément TW3° (il y a 2 Jours)
TheDud @Blackninja: non TW3 ne lui est pas superieur. Je pensais comme toi avant la maj avec ce DLC (qu'il faut faire absolument DANS l'histoire et avant la fin et l'addition du path tracing. En fait il lui (il y a 2 Jours)
Soda Cyberpunk 2077 jouable gratuitement ce weekend ! (re)Donnez lui une chance, grand jeu ! (il y a 3 Jours)
face2papalocust @Driftwood: Je viens de regarder le bonhomme a eu une sacré vie c'était pas juste Shwarzy Morricone,Mac Cartney ont écrit une chanson carrément pour lui.Oo (il y a 4 Jours)
Driftwood Il est de nouveau possible de télécharger les vidéos sur le site. Désolé pour le mois et demi de panne. (il y a > 3 Mois)
Driftwood Retrouvez notre review de Rift Apart dès 16h00 aujourd'hui, mais en attendant Guilty Gear -Strive- est en vedette en home ! (il y a > 3 Mois)
Driftwood Nouveau live sur Returnal à 14h30 aujourd'hui. (il y a > 3 Mois)
Driftwood Rendez-vous à 17h00 pour un direct de 40 minutes sur Returnal (il y a > 3 Mois)
We had a similar story with the GPU particle systems... We had a test running with a 100,000 particles being computed purely on the GPU, no CPU intervention at all. Now the Xbox 1 could do that but on the 360 they all react to the player and hit the floor and are lit, then we tried more, lots more! How about 1 milion? We aren't talking test levels or tech demos here. They are actually in the released game, and you can go and count them in the Throne Room. Most levels don't have quite that many though as only about 300,000 are normally in visible range at one time.
When thinking about the NPC and particle rendering, remember to put it into context; these are not tech demos and they represent a tiny amount of the actual graphical load Kameo puts on the Xbox 360. Each scene has hugely complex shaders on the geometry that would not have been possible on previous generation hardware, or even on the PC until recently. Almost every surface in Kameo is both normal and parallax mapped, has a detail map, is shadowed, has some global illumination and has an accurate dynamic lighting model. On top of the main model shaders, you have so many effects such as (but not all) particles, volumetric smoke and fire, instanced foliage, grass shaders, true reflections, accurate depth of field, bloom, color correction, real-time water surfaces, heat haze, and much more.
An interesting read i thought.
On a different note i accidentally pulled my VGA cable out of my 360 yesterday and when i plugged it back in (360 being on) it F'd my Monitor up .. (cries) beware of the evil 360.
On the article, the PDZ and Kameo technical comments were interesting. PDZ is a posterchild though of "Technology does not make pretty graphics".
I am too poor to own a 360... therefor I play with paper statistics. The results of my indepth scientific anaylisis determined the most important benchmark is Pi. As in The Ring of Light.