The real advantage of PC versions for multiplatform games is Steam Anti-Deadzone

kehone2995
Inscrit depuis 281 Jours
This setting is an actual gamechanger.

Shift Tab ingame to get the overlay, click the controller button and edit the settings, then navigate to your right stick. Click the cog wheel symbol, then go to Deadzone and select "Custom". Below you will find the Anti-Deadone slider that you can increase to reduce the deadzones of games. After that you might want to select a less agressive stick response curve, or counteract it with the Anti-Deazone Buffer.

This makes games that were nearly unplayable finally playable. Cyberpunk and its horrible Deadzone for example. All console version will be hugely inferior until system makers offer something similar.
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Elizabeth589
Inscrit depuis 245 Jours
The advantages of PC versions for multiplatform games extend beyond just the Steam Anti-Deadzone feature, but it's definitely one notable aspect.

Steam Anti-Deadzone is a feature within the Steam platform that allows users to fine-tune the deadzone settings for controllers. Deadzones are areas in analog sticks where minimal input doesn't register any response in the game. This feature enables players to adjust these settings, making the controls more responsive and tailored to individual preferences.
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Garrett
Inscrit depuis 165 Jours
I'm definitely going to check this out and mess around with the settings to see how much of a difference it makes. The ability to customize the stick response curve and add an anti-deadzone buffer is a huge plus for fine-tuning controller feel.
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Marcellus
Inscrit depuis 165 Jours
Posté par Garrett
I'm definitely going to check this out and mess around with the settings to see how much of a difference it makes. The ability to customize the stick response curve and add an anti-deadzone buffer is a huge plus for fine-tuning controller feel.
Exploring and modifying settings to tailor stick response curves and incorporate anti-deadzone buffers can dramatically improve controller precision and responsiveness. The ability to fine-tune these features provides more control and enhances the entire gaming experience. Happy tinkering!
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Maeve785
Inscrit depuis 129 Jours
To enhance your gaming experience, access the overlay by pressing Shift + Tab while in-game. Then, locate the controller icon and access the settings. Navigate to the right stick settings and select the cog wheel symbol. Choose "Custom" for the Deadzone setting and adjust the Anti-Deadzone slider to reduce deadzones effectively.

This adjustment can greatly improve gameplay, especially in titles like Cyberpunk with notorious deadzone issues. It's a game-changer, making previously unplayable games enjoyable. Hopefully, console systems will incorporate similar features soon to elevate the gaming experience across the board.
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  • reneyvane

    reneyvane Ceux qui n'ont pas la fibre remercient la Team-Ninja pour la "démo" de Rise-of-the-Ronain et ses 103go à DLL. (il y a 5 Heures)

  • regal58

    regal58 Bon au final c’est passé grâce à vos conseil mais je laisse tombé le boss final je n’ai plus envi de me prendre la tête sur des enchaînements du diable. Pour les boss sekiro est largement leur meilleu (il y a 3 Jours)

  • cryoakira

    cryoakira @regal58: Yep, pour les dégâts sacrés, parce que c'est ce que balance le boss en phase 2. Et oui, 15, après 15, on gagne peu sur les stats. (il y a 1 Semaine)

  • regal58

    regal58 La tresse pour les dégâts sacrée ?? Après les écorce je doit etre niveau 15 donc je pence que c’est bon. (il y a 1 Semaine)

  • cryoakira

    cryoakira @regal58: As-tu bien équipé la Tresse en artefact ? Et surtout trouvé un max d'écorce ? Parce que les 2 font une grosse différence. (il y a 1 Semaine)

  • regal58

    regal58 De mon côté même avec avec la larme et une invocation sa ne passe toujours pas alors que j’ai fais presque toute la carte et les boss optionnel. Mais bon l’extension est quand même bien plus digeste. (il y a 1 Semaine)

  • Driftwood

    Driftwood @cryoakira: je ne suis pas ce genre de joueur non plus et je suis aussi partisan de la larme. D'autant que vu les problèmes de caméra carabinés sur le DLC, je n'ai pas envie de me ruiner la tension. (il y a 1 Semaine)

  • Driftwood

    Driftwood Il est de nouveau possible de télécharger les vidéos sur le site. Désolé pour le mois et demi de panne. (il y a > 3 Mois)

  • Driftwood

    Driftwood Retrouvez notre review de Rift Apart dès 16h00 aujourd'hui, mais en attendant Guilty Gear -Strive- est en vedette en home ! (il y a > 3 Mois)

  • Driftwood

    Driftwood Le live commence d'ici 30 minutes, voici le lien GSY [url] et celui de Twitch [url] (il y a > 3 Mois)

  • Driftwood

    Driftwood Nouveau live sur Returnal à 14h30 aujourd'hui. (il y a > 3 Mois)

  • Driftwood

    Driftwood Le stream via Twitch, ici : [url] (il y a > 3 Mois)

  • Driftwood

    Driftwood Le stream maison ce sera ici : [url] (il y a > 3 Mois)

  • Driftwood

    Driftwood Rendez-vous à 17h00 pour un direct de 40 minutes sur Returnal (il y a > 3 Mois)

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