Notre review de l'an dernier est peut-être passée inaperçue, mais Rise: Race the Future n'en demeure pas moins un jeu d'arcade vraiment très sympathique sur Nintendo Switch. Le soin apporté à l'aspect technique du jeu nous avait aussi impressionné à l'époque, mais VD-dev ne s'est pas tourné les pouces depuis, ajoutant par exemple une gestion des vibrations dont nous regrettions l'absence à l'époque. Demain, une nouvelle mise à jour arrive avec bon nombre d'améliorations, dont un mode 60 images par seconde et l'implémentation du PBR (Physics Based Rendering). Un tableau récapitule tous les nouveaux ajouts si vous êtes curieux et les développeurs nous ont aussi fait parvenir une vidéo de gameplay.
RISE: Race The Future is a racing game inspired by arcade rally games from the 90's featuring futuristic cars equipped with a boost system. The gameplay mixing arcade and simulation will let you slide on all type of terrains and especially on water.
Loving popular rally arcade titles from the 90’s and dreaming of mastering powerslides with the ease demonstrated by the best gymkhana race drivers, the team at VD-DEV wanted to combine it all in a new racing game which would maintain the technical fun of sliding with cars with the dynamics of a proper arcade game.
This new major update features:
- New Render Engine with physically based rendering (PBR) and new post process
- 60 FPS mode
- Improved graphics
- Advanced CPU optimization
- New shaders
- Global Data Compression
- Main Menu at 60 FPS
- Improved Italian language
Players can look forward to improved loading times, better real time shadow distance, and more. They will be able to choose live between two different visual quality settings:
- The 60 FPS mode for the smoothest animation and more responsive gameplay
- The 30 FPS mode for higher graphical fidelity
Update available June 25, 2020
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